پرداخت خلافی خودرو در بیمه دات کام

بیمه زنان خانه دار

يکشنبه 6 شهريور 1401

بیمه تامین اجتماعی یکی از برجسته و کارآمد بیمه برای همه است. بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی هم یکی از این بیمه هاست. این بیمه برای خانم های خانه دار در گروه های سنی مختلف است. همانطور که می دانید خانم های خانه دار به مرور زمان دچار انواع بیماری ها و حوادث می شوند. بنابراین داشتن زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی برای آنها بسیار مهم است. برای داشتن این بیمه پس از امضای قرارداد باید از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید.

در ادامه در مورد مزایای این نوع بیمه صحبت خواهیم کرد. سپس در مورد نحوه ثبت آنها بحث خواهد شد. پس اگر شما هم جزو زنان خانه دار هستید تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از نگرانی های زنان خانه دار این است که آنها شغل دیگری ندارند. بیمه داشته باشید. آنها می توانند در حین استفاده از پوشش بیمه از آینده خود و فرزندانشان حمایت کنند. در نتیجه این دسته از بانوان (مجرد یا متاهل) می توانند در بازه سنی 18 تا 50 سال از خدمات و پوشش بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت نسبت به ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار اقدام نمایید. با این کار می توانید از کاورهای بیمهA تامین اجتماعی به مدت بیمهA استفاده کنید. در مقاله بیمه تامین اجتماعی چیست؟

شرایط رتبه بندی بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

برای داشتن این بیمه، داشتن شرایط و ضوابط زیر الزامی است:


شرایط سنی بیمه زنان خانه دار

اولین شرط برای واجد شرایط بودن به عنوان زنان خانه دار بیمه سن آنها است. خانم های خانه دار اگر بین 18 تا 50 سال سن دارند می توانند از این حرف بیمه استفاده کنند. بنابراین، رکورد بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار به زنان جوانتر یا مسن تر محدود می شود.برای زنان بالای 50 سال، سابقه درمان قبلی بیمه به حداکثر سن مورد نظر اضافه می شود. درخواست شما به شرطی پذیرفته شده است که معادل هر سال بیش از 50 سال باشد. سابقه پرداخت هزینه بیمه قبلی داشته باشید. به این ترتیب خانم خانه داری که 55 سال سن دارد و درخواست عقد می کند و بیمه تامین اجتماعی می خرد باید 5 سال سابقه پرداخت قبلی بیمه زنان خانه دار داشته باشد.

یکی از مهم ترین مزایای طرح بیمه برای خانه داران، استفاده انتخابی از خدمات پزشکی است. در صورتی که زنان خانه دار متقاضی وابسته به پدر، مادر یا همسر خود باشند و از مزایای درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند، نیازی به پرداخت سرانه درمان ندارند. می توانند با پرداخت سرانه درمان از خدمات درمانی مراکز غیر نظامی و همچنین سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد استفاده کنند.

زنان خانه دار با حداقل 10 سال سابقه پرداخت می توانند بدون محدودیت سنی ثبت نام کنند.

زمان اجرای طرح بیمه زنان خانه دار

در واقع، زنان خانه دار بیمه زیرمجموعه ای از کارگران خوداشتغال بیمه هستند. این بیمه یک جزء اختیاری بیمه در سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می شود. اجرای این بیمه در سال 1987 آغاز شد. بانوانی که این بیمه را خریداری کرده اند می توانند از خدمات بازنشستگی، خدمات از کارافتادگی، خدمات فوت، خدمات پزشکی و ... استفاده کنند. کافی است ماهیانه حدود 220 هزار تومان به شرکت بیمه پرداخت کنید.

بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است؟

این بیمه برای خانم های خانه دار که دائما در خانه مشغول هستند مناسب است. برای اطلاعات بیشتر می توانید شرایط زیر را مطالعه کرده و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. بیمه زنان خانه دار برای زنان زیر مناسب است:

زنانی که شاغل نیستند و در هیچ سازمانی شاغل نیستند.افرادی که مشغول به کار هستند با دریافت دستمزد از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی.

خانم هایی که مدتی کار کرده اند و سابقه پرداخت نرخ بیمه را دارند. اما اکنون که صاحب خانه شده اند، می توانند با پرداخت نرخ بیمه زنان خانه دار از خدمات ویژه بهره مند شوند.

رکوردهای قبلی بیمه برای زنان بیکار

خانم های خانه دار ممکن است قبل از عقد قرارداد و ثبت نام بیمه تامین اجتماعی سابقه پرداخت هزینه های بیمه را داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آنها در زمان انصراف محاسبه می شود.

بهره مندی از امتیاز بیمه زنان خانه دار مختلف

با ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، زنان خانه دار می توانند از امتیازاتی مانند:

  1. از کار افتادگی بیمه
  2. فوت قبل و بعد از بازنشستگی (البته اگر این موضوع در قرارداد قید شده باشد)
  3. پس از پایان مدت قرارداد از مستمری برخوردار شوید
  4. استفاده از دفترچه درمان (در صورت پرداخت هزینه سرانه درمان)

البته لازم به یادآوری است که زنان خانه دار با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی نمی توانند از تعهدات کوتاه مدت مانند: یارانه ازدواج، ایام بیماری و روزهای بارداری استفاده کنند. اما می توانند از نکات دیگری نیز بهره مند شوند.

معایب بیمه زنان خانه دار

با تمام مزایایی که برای بیمه زنان خانه جمع آوری شد. با این حال، معایبی دارد. بهتر است قبل از تهیه نامه بیمه موارد زیر را در نظر بگیرید:

از آنجایی که زن خانه دار از نظر اقتصادی فعال نیست و ممکن است شوهرش درآمد بالایی نداشته باشد، پرداخت بیمه ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد.

مبلغ کارمزد بیمه غیرقابل استرداد است و نمی توان آن را قرض داد یا بازخرید کرد.

مبلغ و مستمری پرداختی به بازماندگان پس از فوت ناچیز است و میزان این مبلغ بر اساس قانون انحصار وراثت تعیین خواهد شد.شرایط سنی اعلام شده ممکن است برای همه زنان خانه دار ها در مناطق مختلف کشور مناسب نباشد. در واقع انعطاف زیادی ندارد. اکثر زنان خانه دار اکنون بیش از 55 سال سن دارند. البته ممکن است این افراد بیمه شوند; اما شرایط آنها بسیار خاص است.

در مواردی مانند حاملگی، بیماری و تصادف هیچ مبلغی به عنوان تعهد پرداخت نخواهد شد.

رسید بازنشستگی و مستمری برای زنان خانه دار

زنان خانه دار با 20 سال سابقه پرداخت بیمه می توانند پس از 55 سالگی و دریافت مستمری از این سازمان با این بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شوند. بنابراین می توان بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن در دوران بازنشستگی دانست.

درمان بیمه برای کودکان با زنان خانه دار بیمه

اگر خانه دار هستید و همسرتان از پوشش بیمه برخوردار نیست، می توانید با پرداخت هزینه سرانه درمان، فرزندان بیمه خود را درمان کنید.

امتیاز بیمه برای زنان خانه دار

بیمه فرانشیز برای خدمات پزشکی بستری 10 درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی 30 درصد است، بنابراین با در نظر گرفتن هر یک از این شرایط، زنان بیکار نیز می توانند از خدمات زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

هزینه بیمه زنان خانه دار در سال 1401 چقدر است؟

حق بیمه زنان خانه دار در سال 1401 طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

حداقل دستمزد روزانه در سال 1401 برای یک ماه (31 یا 30 روز) * نرخ انتخابی سهمیه بیمه = مبلغ پرداختی زنان خانه دار بیمه (استحقاق بیمه) به مدت یک ماه

البته زنان خانه دار می تواند در نهایت با پرداخت حداقل 318 هزار تومان کارمزد بیمه از مزایای بازنشستگی استفاده کند. (این مبلغ به روز خواهد شد).

نکته مهم این است که اگر حقوق انتخابی متقاضی بالاتر از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار باشد، ضریب حقوق انتخابی نسبت به حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار در سال های بعد لحاظ می شود.

حداقل دستمزد روزانه در سال چقدر است؟

حداقل دستمزد روزانه توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی و تعاون تعیین می شود. نرخ انتخاب سهام بیمه به فرد بستگی دارد. از بین سه گزینه 12، 14 و 18 انتخاب می شود که در قسمت قبل به طور واضح توضیح دادیم. سپس این دو عدد در تعداد روزهای یک ماه ضرب شده و مبلغ پرداختی ماهانه مشخص خواهد شد.

مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

اگر خانه دار هستید یا مدتی است که مشغول به کار هستید و حتی سابقه پرداخت نرخ بیمه را دارید می توانید به صورت حضوری و با مراجعه به نمایندگی های تامین اجتماعی یا از طریق اینترنت و سایت https://eservices.tamin.ir ثبت نام کنید. /انجام دادن.

پس از ورود به سایت از طریق منوی بالا روی "بیمه's" کلیک کنید تا وارد قسمت ویژه بیمه شوید و سپس روی زنان خانه دار و قرارداد دختران کلیک کنید. پس از آن می توانید ثبت نام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

قبل از فرآیند ثبت نام بیمه زنان خانه دار، باید مدارک لازم را تهیه کنید که به شرح زیر است:

  • شناسنامه و یک کپی از تمام صفحات آن
  • کارت ملی و کپی آن.
  • عکس سه در چهار
  • پر کردن فرم مربوط به بیمه زنان خانه دار

پس از تهیه مدارک و مراجعه به یکی از نمایندگی های مجاز بیمه-تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود، می توانید بیمه زنان خانه دار را ثبت کنید.

علاوه بر این می توانید دفترچه بیمه را درخواست کنید. برای این کار باید گزینه درمانی را انتخاب کنید. اگر سابقه بیمه دارید؛ شما باید مدت زمان ثبت نام های قبلی خود را به کارگزار اطلاع دهید. با انجام این فرآیند و انتخاب نوع درصد بیمه به صورت 12، 14 یا 18% و آگاهی از مزایای هر یک، مراحل ثبت و تشریح بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار انجام می شود.چگونه بیمه زنان خانه دار را تهیه کنیم؟

در صورت تمایل به تهیه بیمه زنان خانه دار لطفا روی لینک زیر کلیک کنید تا اطلاعات وارد شود. کارشناسان بیمه.com در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و مراحل ثبت نام شما در این بیمه انجام می شود:

https://bimeh.com/landings/zananekhanedar/

میزان مستمری زنان خانه دار

شاید یکی از سوالات و ابهامات اصلی در مورد میزان مستمری زنان خانه دار و نحوه محاسبه آن باشد. زنانی که به ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار مراجعه کرده اند. در حالی که از پوشش های بیمه استفاده می کنند، آنها به سرمایه گذاری و دریافت حقوق و مستمری پس از بازنشستگی فکر می کنند. در واقع در آن زمان می توانند امرار معاش شما را تامین کنند.

شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چیست؟

خانم هایی که 45 سال سن دارند و 30 سال سابقه کار دارند.

خانم های 55 ساله و با حداقل 20 سال سابقه.

افراد بالای 42 سال مشمول قانون کار با 20 سال سابقه کار

خانم هایی که 20 سال سابقه کار مستمر یا 25 سال تجربه متناوب دارند و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.

بانوان با 20 سال سابقه، بدون شرایط سنی بازنشستگی برای جانبازان

55 سال سن داشته باشید و حداقل 5 سال تجربه متناسب با سالهای پرداخت بیمه داشته باشید

دارای 35 سال سابقه بدون شرط سنی

زنان با حداقل 20 سال سابقه و 45 سال سن برای افراد عادی

زنانی که 55 سال سن دارند و بین 10 تا 20 سال بیمه کمک کرده اند، می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری یک نفر برابر سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین 10 تا 20 روز. اگر حقوق شما کمتر از حداقل باشد امکان افزایش حقوق وجود ندارد.

زنان 55 ساله با کمتر از 10 سال سابقه می توانند با پرداخت بیمه برای سال های باقی مانده تا 10 سال با دریافت 10 روز حقوق بازنشسته شوند.در این شرایط میزان مستمری بیمه زنان خانه دار کمتر از حداقل حقوق مصوب شورای عالی است و امکان افزایش آن وجود ندارد.

شرایط بازنشستگی زنان خانه دار

باید به این نکته توجه کنید که میزان بیمه زنان خانه دار و حقوق بازنشستگی هر یک از آنها یکسان نیست و به شرایط مختلف بستگی دارد. موضوع اصلی در این زمینه درصد حق بیمه پرداختی شما در حین قرارداد است که به ترتیب 12، 14 و 18 درصد می باشد که میزان مستمری بیمه زنان خانه دار بسته به شرایط زیر متغیر خواهد بود:

اگر بیمه هستید با احتمال 12 درصد مرگ قبل از بازنشستگی؛ به خانواده وی مستمری پرداخت نمی شود. برعکس، اگر بعد از بازنشستگی فوت کنید، خانواده شما می توانند از مستمری بیمه متوفی استفاده کنند.

کارگزار بیمه که هزینه بیمه 14٪ را پرداخت کرده است. برخلاف مورد قبل فرقی نمی کند قبل از بازنشستگی فوت کرده باشد یا بعد از بازنشستگی. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. .

خانواده یک فرد بیمه که بیمه را درست انتخاب کرده است 18%; ضمناً در هر صورت، یعنی در صورت فوت قبل یا بعد از بازنشستگی، فرد بیمه می تواند مستمری دریافت کند. علاوه بر این، شما تبدیل به یک فرد بیمه شده اید که هزینه بیمه 18٪ را پرداخت کرده است. همچنین می توانید از پوشش معلولیت و خدمات پزشکی بهره مند شوید.

چند نکته مهم در مورد بیمه زنان خانه دار

بیمه نوعی مجموعه برای زنان است که در دوران پیری و ناتوانی خود از حمایت و پشتیبانی برخوردار باشند. خرید این بیمه به همه خانم ها توصیه می شود حتی آنهایی که شوهرشان درآمد خوبی دارد.

زنان و دخترانی که توسط همسر و پدرشان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند فقط می توانند از جنبه درمانی بیمه استفاده کنند و ثبت نام برای آنها لحاظ نخواهد شد.اگر بیمه زنان خانه دار داشته باشند، می توانند یک رکورد برای بازنشستگی در نظر بگیرند.

زنان همچنین می توانند در صورت استفاده از مستمری بازماندگان (همسر متوفی) بیمه زنان خانه دار خریداری کنند. ضمن اینکه در نهایت می توانند همزمان هم از مستمری بازماندگان و هم از مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.

زنان می توانند فرزندان خود را برای استفاده از خدمات پزشکی تحت پوشش قرار دهند. اگر همسر شما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست و از کار افتاده یا بالای 60 سال سن دارد و به شما وابسته است، ممکن است تحت پوشش قرار گیرد.

زنان می توانند تحت شرایط زیر والدین خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند: حداقل سن برای پدر 60 سال و برای مادر 55 سال است، کمیسیون پزشکی قانون تامین اجتماعی ناتوانی آنها را تأیید کرده و مستمری دریافت نکرده اند. هیچ جایی.

بیمه زنان خانه دار نوعی حمایت از زنان است تا در صورت مواجهه با مشکلاتی مانند ازکارافتادگی و نداشتن درآمد بتوانند از حقوق بازنشستگی خود استفاده کنند.

زنان می توانند همزمان توسط پدر یا شوهر بیمه تحت پوشش قرار گیرند و بیمه زنان خانه دار است. البته در این صورت نیازی به پرداخت مبلغ اضافی برای پوشش درمانی در بیمه زنان خانه دار نیست.

زمان پرداخت بیمه زنان خانه دار در بین سوابق بیمه محاسبه می شود. حتی اگر خانم دیرتر اقدام کند، تمام هزینه های بیمه با هم محاسبه می شود و نیازی به انجام کاری برای انتقال نیست. همچنین امکان انتقال سوابق بیمه زنان خانه دار به سایر بیمه از جمله خدمات پزشکی بیمه و نیروهای مسلح بیمه وجود دارد.

بیمه زنان خانه دار مشمول غرامت ایام بیماری و بارداری نمی باشد.

بیمه زنان خانه دار شامل پرداخت اروتیک و پروتز نمی شود.اگر تحت پوشش درمان هستید، می توانید از بیمه تامین اجتماعی برای جبران هزینه های درمان بر اساس هزینه و کسر از فرانشیز استفاده کنید.

در صورت عدم پرداخت چند ماهه نرخ بیمه به هر دلیلی امکان پرداخت ماه های قبل وجود نخواهد داشت.

امکان بازیابی هزینه بیمه پرداخت شده وجود ندارد. اگر شروع به کار کردید تا زمان بازنشستگی به پرداخت بیمه ادامه دهید.

اگر خانمی در شرکتی کار می کند و تحت پوشش بیمه اجباری قرار می گیرد، دیگر امکان پرداخت بیمه زنان خانه دار برای او وجود ندارد.

امکان تغییر نرخ از نرخ بیمه (18% به 12% یا بالعکس) پس از پایان قرارداد وجود دارد.

حق بیمه زنان خانه دار درصدی از حقوق مصوب شورای عالی کار است. با افزایش حقوق، حق بیمه نیز افزایش می یابد.

روش محاسبه مستمری بیمه زنان خانه دار مانند سایر بیمه تامین اجتماعی است.

اگر خانمی به صورت پاره وقت در شرکت حضور داشته باشد و فقط برای آن چند ساعت بیمه محاسبه شود، نمی توان با بیمه زنان خانه دار کسری را جبران کرد. در این مورد، بیمه باید اختیاری باشد. مقاله بیمه تفاوت بین اختیاری و اجباری را بخوانید.

زنان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز می توانند از این بیمه استفاده کنند.

در صورت فوت شخص مستمری به بازماندگان وی به شرط نامه بیمه تعلق می گیرد.

دختران زیر 18 سال در صورت دریافت گواهی رشد می توانند بیمه زنان خانه دار دریافت کنند.

چگونه بیمه زنان خانه دار دریافت کنیم؟

در مقاله بیمه زنان خانه دار سعی داریم به کلیات این بیمه مفید برای همه خانم های خانه دار بپردازیم تا بتوانید به راحتی این بیمه را از سازمان تامین اجتماعی تهیه کنید. کسب دانش برای کمک به شما در بهره مندی از خدمات سازمان اجتماعی تایمان و سایر بیمه به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید.کارشناسان بیمه.com با توجه به هدف ترویج فرهنگ بیمه همیشه سعی می کنند با اطلاعات به روز در مورد این بیمه ها در مجله بیمه شما را با تمام حوزه های صنعت بیمه آشنا کنند.

منبع: بیمه زنان خانه دار